Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012

Από την Αττική Ριβιέρα στο ξεπούλημα

Τη δημιουργία της Αττικής Ριβιέρας φαντασιώνεται η κυβέρνηση, έργο «μεγαλόπνοο», που βεβαίως - βεβαίως θα συνοδεύεται από τις γνωστές και μη εξαιρετέες αποκρατικοποιήσεις, «για να μην κάθονται αναξιοποίητα τα ακίνητα (... ) αφού δεν πρόκειται να φύγουν», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο πρωθυπουργός την Κυριακή για την περίπτωση του Ελληνικού.
Νέα ιστορία ετοιμάζεται να γράψει η τρικομματική κυβέρνηση στον τουρισμό
Την προηγουμένη, ο υπουργός Οικονομικών μίλησε για τη δημιουργία της Αττικής Ριβιέρας, που θα συνοδεύεται «από την αξιοποίηση της ακίνητης δημόσιας περιουσίας από το Φάληρο μέχρι το Σούνιο δίνοντας έτσι μεγαλύτερες υπεραξίες και στο ίδιο το Ελληνικό».

Παράλληλα, στα σχέδια των υπουργών υπάρχει το λήμμα «τουρισμός», που η απάντηση στο αν αποτελεί μοχλό για την ανάπτυξη είναι καταφατική, αλλά δεν διευκρινίζονται περισσότερα. Παρʼ όλα αυτά, κατά τη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων, διατυπώθηκαν προτάσεις για τον εξορθολογισμό του επενδυτικού νόμου και τις διαδικασίες fast track, ακόμη και στη Δικαιοσύνη (βλ. Κωστής Χατζηδάκης).
Επίσης, διατυπώθηκαν προτάσεις για αποκρατικοποίηση των λιμανιών, με πρώτο και καλύτερο του Πειραιά, για να εισρεύσουν επενδύσεις στον τομέα της κρουαζιέρας, μόνο που δεν έχει δημοσιοποιηθεί κάτι επίσημα από τη Royal Carribean, πέρα από μια γενικόλογη περσινή υπόσχεση. Μαζί με αυτά προβλέπεται και η «αξιοποίηση» των περιφερειακών αεροδρομίων, για να «μην είναι απλές πίστες προσγείωσης και απογείωσης», και των μαρινών, για να δένουν περισσότερα σκάφη, που όντως επιλέγουν την Τουρκία αντί της Ελλάδας λόγω χαμηλότερου κόστους ελλιμενισμού.
Παράλληλα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν, υπόρρητα μέχρι στιγμής, την προώθηση της τουριστικής κατοικίας, αλλά και την αλλαγή του χωροταξικού, για να επιτρέπεται η δόμηση ακόμη και στον αιγιαλό και γιατί όχι και μέσα στη θάλασσα. Αναξιοποίητη να μείνει;
Δεν έχει γίνει γνωστό ακόμη τι σημαίνει περιβαλλοντική προστασία, αλλά δεν είναι λίγοι οι μεγαλο-παράγοντες του τουρισμού που κόρεσαν την δίψα τους από τις προγραμματικές υποσχέσεις της κυβέρνησης και τώρα περιμένουν όχι άλλα λόγια, αλλά έργα, για να πάρει η ατμομηχανή του τουρισμού μπροστά. Ωστόσο, δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη ποιο θα είναι το κοινό στο οποίο θα απευθυνθούν, γιατί προς το παρόν οι πληρότητες και στα πιο δημοφιλή θέρετρα της χώρας κινούνται κάτω του 50% και σήμερα ο μήνας δεν έχει πια 9.


Ηλέκτρα Βισκαδουράκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου