Τρίτη 6 Μαρτίου 2012

ΟΠΛΟ ΤΟΥΣ, ΤΟ ΕΓΩ ΜΑΣ

Την δύναμη, την έχει πάντα ο κόσμος, ο λαός, οι άνθρωποι. Όμως πως γίνεται πάντα να είναι το θύμα μιας ελίτ, μιας ολιγαρχίας? Το σύστημα εργάζεται για την διαιώνιση της ανισότητας με άπειρους τρόπους, με το χρήμα, τα μέσα μαζικής εξημέρωσης, τα σχολεία, την κομματοκρατία, την φτώχια, τα οπλικά συστήματα και πολλά άλλα. Το κακό με τους ανθρώπους, είναι πως μόλις έρχονται σε αυτόν τον πλανήτη, αμέσως δέχονται μια απίστευτη επίθεση, που δεν μπορούν να αποκρούσουν. Τα παιδιά, πριν προλάβουν να αποκτήσουν κριτική σκέψη, δέχονται δεδομένα που ο εγκέφαλος τους τα καταγράφει σαν δεδομένα και δύσκολα μπορεί κάποιος να απορρίψει μεγαλώνοντας. Μαθαίνουν να δέχονται την ανισότητα, το χρήμα, την εξουσία, τους Θεούς, την αδικία, το ρουσφέτι, το βόλεμα, την κλοπή της ζωής. Μαθαίνουν να δέχονται πως έτσι είναι ο κόσμος, έτσι είναι η ζωή. Μαθαίνουν πως ο χρόνος είναι χρήμα και μόνο λίγοι μπορούν να ξεφύγουν, να καταλάβουν πως ο χρόνος μπορεί να είναι έρωτας, αγάπη, δημιουργία, συνεργασία, προσφορά, τέχνη, ζωή, ελευθερία. Μπορεί να είναι ότι εμείς θέλουμε να είναι. Ερχόμαστε σε έναν κόσμο που μας μαθαίνει να μεγαλώνουμε το εγώ μας, να νιώθουμε πως είμαστε μόνοι μας
απέναντι σε όλους, να ανταγωνιζόμαστε αντί να συνεργαζόμαστε, να αγοράζουμε αντί να μοιραζόμαστε, να πληρώνουμε αντί να προσφέρουμε, να εγκλωβιζόμαστε αντί να ελευθερωνόμαστε. Όλα γύρω μας θεριεύουν το εγώ μας, εγώ είμαι πιο έξυπνος, πιο δυνατός, πιο μάγκας, πιο όμορφος, πιο πλούσιος, εγώ, εγώ εγώ….
Ακόμα και τα σπόρ που μας δείχνουν, μας μαθαίνουν τον ανταγωνισμό και το εγώ, αυτός ο αθλητής είναι καλύτερος από τον άλλο, το ίδιο με τους καλλιτέχνες, τις εταιρίες, τα πάντα. Ο ένας να πολεμάει τον άλλο και να μην μπορεί να δεί τον πραγματικό εχθρό. Μας μετατρέπουν σε εχθρούς, μας μαθαίνουν να νιώθουμε μίσος ο ένας για τον άλλο, μας τυφλώνουν για να μπορούν ανενόχλητοι να ασκούν εξουσία. Αυτό δεν είναι τυχαίο, είναι η παιδεία που σαν θρησκεία προωθείται από όλο το σύστημα με έναν προφανή σκοπό. Να είμαστε μόνοι μας, να μην είμαστε ενωμένοι, να μην έχουμε δύναμη και να μπορούν να μας ελέγχουν, να μας μετατρέπουν σε εύκολα θύματα. Τίποτα από όλα αυτά που βιώνουμε σήμερα, δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί, αν δεν είχαμε τόσο υπερτροφικό εγώ.
Η μόνη λύση να ελευθερωθούμε, να δημιουργήσουμε έναν ανθρώπινο κόσμο, έναν κόσμο με ελεύθερους ανθρώπους και ίσους, είναι να κάνουμε ένα άλμα συνείδησης, να  ξεπεράσουμε το εγώ μας και να αφήσουμε να έρθει στην ζωή μας το εμείς.
Το εγώ μας, είναι το όπλο τους.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου