Τρίτη, 20 Μαρτίου 2012

ΑΤΤΙΚΗ ΙΙΙ: ΣΥΜΒΟΛΑ ΑΛΚΜΑΙΩΝΙΔΩΝ (ΑΛΚΜΑΙΩΝ, ΜΕΓΑΚΛΗΣ,

Η τρίτη
την καταγωγή της στον δισέγγονο του Νέστορος
ΠΕΡΙΗΓΗΣΙΣ
πρώϊ
Μεγακλή
οποίοι συνδέονται λόγω επιγα
κα
ουσιαστικά την δράση της στην πολιτική κονίστρα των Αθηνών
από το πραξικόπη
μεγάλη φρατρία Πυλίων, η φρατρία των Αλκμαιωνιδών, που ανάγει, Αλκμαίωνα (Παυσανίας: ΕΛΛΑΔΟΣ, ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΑ, ΙΙ, 18.7), δεν εμφανίζεται να εμπλέκεται ενεργά στηνμη πολιτική ζωή της Αττικής, με εξαίρεση τους δύο ισόβιους άρχοντεςI και Αλκμαίωνα I (ο τελευταίος κατά την περίοδο 755 π.Χ. - 753 π.Χ.), οιμίας με την φρατρία των Μεδοντιδών. Η κρίσιμημπή, που συνιστά ορόσημο στην μεταγενέστερη εξέλιξή της και καθορίζει, σηματοδοτείταιμα του Κύλωνος.
Ο Κύλων
αγώνισ
, ένας διάσημος Αθηναίος αριστοκρατικής καταγωγής, κερδίζει τομα του διαύλου (διπλός δρόμος) στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 640 π.Χ.,
αποκτώντας
Μεγάρων
που τον οδηγεί στην απόπειρα να καταλάβει πραξικοπη
Αττική
του
των ευγενών της Αττικής
μεγάλη αίγλη και μετά τον γάμο του με την κόρη του τυράννου των, Θεαγένους, αποκτά και δυσανάλογα μεγάλη πολιτική ισχύ, στοιχείοματικά την εξουσία στην, εγκαθιδρύοντας τυραννίδα, χάρη στην υποστήριξη πολυάριθμων οπαδών, που προέρχονται κατά κύριο λόγο από την παράταξη των Πεδινών, δηλαδή. Το εγχείρημα υλοποιείται κατά την διάρκεια των
μ
εγαλύτερων εορτών προς τιμήν του Διός, δηλαδή των Ολυμπιακών Αγώνων του
620
του
πιθανώτερη την δεύτερη χρονολόγηση
του Διός στην Αττική και σύ
κατά την περίοδο της εκδήλωσης του πραξικοπή
παρεξήγηση που οδηγεί τους πραξικοπη
στον τραγικό τους θάνατο
Μαντείο
απόπειρα του τολ
την η
ότι ο χρησ
Μαντείο εξαπατά τον ανυποψίαστο αλαζόνα
Διάσια αποτελούν για την Αττική την
οποία και υπαινίσσεται η Πυθία
Vol. I,
π.Χ. κατά τον Clinton (Ηenry Fynes Clinton: FASTI HELLENICI, Oxford, 1830-1834) ή612 π.Χ. κατά τον Corsini (Odoardo Corsini: FASTI ATTICI, Florence, 1744-1756) με. Όμως τα Διάσια είναι η μεγαλύτερη εορτήμφωνα με τον Θουκυδίδη (ΙΣΤΟΡΙΩΝ, Ι.126), προκαλούνματος του Κύλωνος, την μοιραίαματίες στην παταγώδη τους αποτυχία και, καθώς όταν ο ηγέτης τους Κύλων, επισκέπτεται το, προκειμένου να λάβει μία απάντηση για την πλέον ευοίωνη ημέρα για τηνμηρού εγχειρήματος, η Πυθία του προσδιορίζει ως κατάλληλημέρα της μεγαλύτερης εορτής του Διός. Ο Κύλων ως Ολυμπιονίκης, θεωρείμός αναφέρεται στην περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά το, καθώς όπως εξηγεί ο Θουκυδίδης, ταμεγαλύτερη εορτή του Διός Μειλιχίου, την(Lewis Richard Farnell: CULTS OF THE GREEK STATE,σελίδες 171-172).
Ο Μεγακλής ΙΙ
Άρχων Επώνυ
τρόπο το πραξικόπη
, ο ηγέτης της πανίσχυρης φρατρίας των Αλκμαιωνιδών καιμος εκείνη την εποχή, καταπνίγει με αιματηρό και ειδεχθέστατομα, καθώς ίσως είναι ενήμερος για τις προθέσεις του Κύλωνος
μ
έσω των Δελφών, με τους οποίους η φρατρία διατηρεί εξαιρετικά στενές σχέσεις.
Τα γεγονότα εξελίσσονται στο διαβόητο Κυλώνειον Ἄγος
κινητοποιείται και ο Μεγακλής
και οι πραξικοπη
απορρίπτει το αίτη
ακό
1938 & B.G. Teubner, Stuttgart, 1971,
θύ
διασωθούν
, καθώς ο δήμοςII με τους ακολούθους του, υποστηρίζοντας πως ανματίες προσφεύγουν σε καθεστώς ικεσίας, η ίδια η Αθηνάμα, με συνέπεια να επιτεθούν στους συνωμότες, σφαγιάζονταςμη και τον Κύλωνα μαζί με τον αδελφό του (ΛΕΞΙΚΟΝ ΣΟΥΔΑ, Ada Adler, 1928-Λήμμα Κυλώνειον Άγος), παρά το γεγονός ότι ταματά τους καταφεύγουν επάνω στον βωμό των Ευμενίδων με την ελπίδα να.
Η φρατρία γίνεται διάση
Πεισιστράτου και των διαδόχων του
του Κλεισθένους
και όταν ο Περικλής πρωταγωνιστεί επί τρείς δεκαετίες στην πολιτική σκηνή της
Αττικής
Πελοποννησιακών Πολέ
τα δεδο
οικογένειες
αινιγ
μη για τον ανένδοτο αγώνα της εναντίον του, όπως και για τις σαρωτικές μεταρρυθμίσεις, του ηγέτη της κατά τα τέλη του VI προχριστιανικού αιώνα, αλλά, σε μία από τις χειρότερες περιόδους του ελλαδικού χώρου λόγω τωνμων. Στην φρατρία, της οποίας το μέγεθος, ακόμη και γιαμένα της εποχής είναι τεράστιο, καθώς αποτελείται από 700 και πλέον(Ηρόδοτος: ΙΣΤΟΡΙΑΙ, V.121- V.131) ανήκει επίσης και ο Αλκιβιάδης, ηματικότερη ίσως πολιτική προσωπικότητα της κλασσικής περιόδου.
1 2
1:
ε
Η Τρισκελὶς, το κυρίαρχο ἐπίσημον (σύμβολο) των Αλκμαιωνιδών, όπωςμφανίζεται σε πάμπολλα αγγεία και νομίσματα της φρατρίας από τον VI
προχριστιανικό αιώνα
απόσπασ
γηραλέων Αθηναίων να προτρέπουν ο ένας τον άλλον να αισθανθούν για
φορά νέοι
Ζ. ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
. Η ταυτοποίησή του με την διάσημη φρατρία βασίζεται σεμα του Αριστοφάνους (ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ, 665-670), που παρουσιάζει χορόμία ακόμη, αποβάλλοντας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου