Τα Νέα
Ο πολυεθνικός... κολοσσός Γιουνιλέβερ ανακοίνωσε πως άρχισε ήδη να εφαρμόζει στην Ευρώπη στρατηγικές μάρκετινγκ που μέχρι σήμερα εφάρμοζε μόνο σε τριτοκοσμικές χώρες. Ο επικεφαλής του ευρωπαϊκού τομέα της επιχείρησης Ιαν Ζίντερφελντ δήλωσε ωμά πως αυτή η απόφαση ελήφθη επειδή «η φτώχεια επιστρέφει στην Ευρώπη». Η επιχείρηση άρχισε να πουλάει τα καταναλωτικά προϊόντα της στην ευρωπαϊκή αγορά στις ίδιες μικρότερες και φθηνότερες συσκευασίες που τα πουλάει στην Αφρική και την Ασία. «Στην Ινδονησία πουλάμε σαμπουάν σε ατομικές συσκευασίες των δυο-τριών σεντ και εξακολουθούμε να έχουμε κέρδη», εξηγεί ο Ζίντερφελντ. «Στην Ευρώπη είχαμε ξεχάσει αυτή τη στρατηγική. Ωσπου ξέσπασε η κρίση». Η Γιουνιλέβερ άρχισε πρόσφατα να την εφαρμόζει στις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου που μαστίζονται περισσότερο από την απάνθρωπη λιτότητα της τρόικας. Ομως η Ευρώπη δεν φτωχαίνει μονάχα στην περιφέρειά της αλλά και στον πυρήνα της.
Τριμηνιαία έκθεση του γερμανικού υπουργείου Εργασίας δείχνει διεύρυνση του εισοδηματικού χάσματος που χωρίζει πλούσιους και φτωχούς. Η εφημερίδα «Φρανκφούρτερ Ρουντσάου» το αποδίδει σε μια αναδιανομή του πλούτου «από τα κάτω προς τα πάνω». Ομως αναρωτιέται: «Για πόσο ακόμη η κοινωνία θα ανέχεται οι πλούσιοι να πλουτίζουν ολοένα και περισσότερο;». Τόσο στην ευρωπαϊκή περιφέρεια όσο και στον ευρωπαϊκό πυρήνα οι κυβερνήσεις εφαρμόζουν έναντι των εργαζομένων τη στρατηγική της καμένης γης, επισημαίνει η Τζούλι Χάιλαντ: το ευρωπαϊκό «κοινωνικό μοντέλο» δεν είναι πια παρά ένα μοντέλο εξαθλίωσης χωρίς όρια, που υποστηρίζεται με αστυνομική βία και κρατική καταστολή.
Το μέγεθος...
... της κρίσης που ζούμε είναι τόσο μεγάλο, που ξεπερνά τις δυνατότητες αυτής της πολιτικής τάξης να αντιδράσει («εκείνοι ακριβώς που παρουσιάζονται ως οι πιο φανατικοί του ευρώ, είναι αυτοί που κάνουν ό,τι μπορούν για να το καταστρέψουν», έλεγε ο Πολ Κρούγκμαν). Και αυτό ακριβώς την τρομοκρατεί. Επειδή γνωρίζει πως, σε παρόμοιες περιστάσεις, η Ιστορία δεν άφησε ποτέ ακάλυπτο αυτό το κενό.
Άρθρο του Ρούσσου Βρανά 2.10.2012
Ο πολυεθνικός... κολοσσός Γιουνιλέβερ ανακοίνωσε πως άρχισε ήδη να εφαρμόζει στην Ευρώπη στρατηγικές μάρκετινγκ που μέχρι σήμερα εφάρμοζε μόνο σε τριτοκοσμικές χώρες. Ο επικεφαλής του ευρωπαϊκού τομέα της επιχείρησης Ιαν Ζίντερφελντ δήλωσε ωμά πως αυτή η απόφαση ελήφθη επειδή «η φτώχεια επιστρέφει στην Ευρώπη». Η επιχείρηση άρχισε να πουλάει τα καταναλωτικά προϊόντα της στην ευρωπαϊκή αγορά στις ίδιες μικρότερες και φθηνότερες συσκευασίες που τα πουλάει στην Αφρική και την Ασία. «Στην Ινδονησία πουλάμε σαμπουάν σε ατομικές συσκευασίες των δυο-τριών σεντ και εξακολουθούμε να έχουμε κέρδη», εξηγεί ο Ζίντερφελντ. «Στην Ευρώπη είχαμε ξεχάσει αυτή τη στρατηγική. Ωσπου ξέσπασε η κρίση». Η Γιουνιλέβερ άρχισε πρόσφατα να την εφαρμόζει στις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου που μαστίζονται περισσότερο από την απάνθρωπη λιτότητα της τρόικας. Ομως η Ευρώπη δεν φτωχαίνει μονάχα στην περιφέρειά της αλλά και στον πυρήνα της.
Τριμηνιαία έκθεση του γερμανικού υπουργείου Εργασίας δείχνει διεύρυνση του εισοδηματικού χάσματος που χωρίζει πλούσιους και φτωχούς. Η εφημερίδα «Φρανκφούρτερ Ρουντσάου» το αποδίδει σε μια αναδιανομή του πλούτου «από τα κάτω προς τα πάνω». Ομως αναρωτιέται: «Για πόσο ακόμη η κοινωνία θα ανέχεται οι πλούσιοι να πλουτίζουν ολοένα και περισσότερο;». Τόσο στην ευρωπαϊκή περιφέρεια όσο και στον ευρωπαϊκό πυρήνα οι κυβερνήσεις εφαρμόζουν έναντι των εργαζομένων τη στρατηγική της καμένης γης, επισημαίνει η Τζούλι Χάιλαντ: το ευρωπαϊκό «κοινωνικό μοντέλο» δεν είναι πια παρά ένα μοντέλο εξαθλίωσης χωρίς όρια, που υποστηρίζεται με αστυνομική βία και κρατική καταστολή.
Το μέγεθος...
... της κρίσης που ζούμε είναι τόσο μεγάλο, που ξεπερνά τις δυνατότητες αυτής της πολιτικής τάξης να αντιδράσει («εκείνοι ακριβώς που παρουσιάζονται ως οι πιο φανατικοί του ευρώ, είναι αυτοί που κάνουν ό,τι μπορούν για να το καταστρέψουν», έλεγε ο Πολ Κρούγκμαν). Και αυτό ακριβώς την τρομοκρατεί. Επειδή γνωρίζει πως, σε παρόμοιες περιστάσεις, η Ιστορία δεν άφησε ποτέ ακάλυπτο αυτό το κενό.
Άρθρο του Ρούσσου Βρανά 2.10.2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου