Πέμπτη 12 Απριλίου 2012

Θεός και ελευθερία (π. Δημήτριος Στανιλοάε)

Στη σχέση μας με το Θεό αισθανόμαστε τελείως ελεύθεροι, γιατί αφού ο Θεός δεν κυριαρχείται από τίποτε, δεν ζητάει να κυριαρχήση επάνω μας. Δεν έχει να υπερασπίση την ελευθερία του κυριαρχώντας. Μόνο στις σχέσεις ανάμεσα σε αληθινές ελευθερίες είναι ασφαλισμένη η ελευθερία κάθε ανθρώπου : καμμιά απ’ αυτές δεν θέλει να κυριαρχήση εφ’ όσον δεν κυριαρχείται. […]
Μόνο μια άλλη ελευθερία, η ελευθερία από κάθε πάθος, που οπωσδήποτε δεν θέλη να κυριαρχήση, βεβαιώνει και συγκρατεί τη δική μου ελευθερία. Μόνο η σχέση με το ύψιστο Πρόσωπο, του οποίου η ελευθερία δεν μπορεί να απειληθή, εξασφαλίζει πλήρως την ελευθερία μου. […]
Μέσα στην ελευθερία μου αισθάνομαι την ελευθερία εκείνου με τον οποίο σχετίζομαι. Δεν είναι μια ελευθερία που αδιαφορεί για μένα, ούτε μια ελευθερία που θέλει να με εξουσιάση : με την αγάπη, με τον σεβασμό με παρακινεί προς την ελευθερία μου και προς τον εαυτό μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου